четвъртък , 23 ноември 2017
Рей Менцер

Рей Менцер

Братя МенцерНяма човек, който да се занимава с бодибилдинг и да не е чувал за Майк Менцер,за неговата Хеви Дюти тренировка,за неговото съперничество с Арнолд Шварценегер и за неговите книги.Майк Менцер е световно известен, но той не е сам, до него винаги е бил по-малкият му брат Рей.

Рей Менцер е бил не само тренировъчен партньор на Майк,но и негов верен помощник през цялата му кариера.Рей продължава да е до брат си и по време на треньорската му кариера и му помага в разработването и усъвършенстването на Хеви Дюти системата.

Въпреки,че през целия си живот е бил в сянката на брат си Рей също има своите успехи.За съжаление на 10 юни 2001 година почива Майк Менцер, а само няколко дни след това и по-малкия с 2 години Рей.

Рей е страдал от рядко генетическо заболяване и е имал здравословно проблеми, но се твърди,че просто не е могъл да понесе смъртта на брат си.

Рей Менцер е роден на 8 февруари 1953 година. Още като малки с брат си Майк започват да се занимават с тежести.Техен ментор в тези начални години е бил звездата от 60-те Бил Пърл.По късно братята прегръщат идеята на високоинтензивните тренировки и теорията на Артур Джоунс.

Твърди се, че Рей е бил по-силният от двамата братя и е имал впечатляващи силови постижения.В кратката си бодибилдинг кариера Рей Менцер постига някои запаметяващи се победи,по това време състезателното тегло на Рей е било 100 кг при ръст 176 см.Въпреки,че престава да се състезава през 1982,Рей продължава да тренира интензивно и в крайна сметка задминава легендарния си брат по размери достигайки до нечуваното тегло от 120 килограма изчистен.

Ето и победите на Рей Менцер:

1976 година – Мистър Америка за младежи – Абсолютен шампион

1978 година – Мистър САЩ /версия IFBB /

1979 година – Мистър Америка /версия AAU /

Сега ще ви представя и една от тренировките на Рей,които е изпълнявал във високоинтензивен стил /H.I.T./,тренира се само три дни в седмицата, а показаните серии са само работни.Загряващите нека бъдат от 1 до 3 в зависимост от упражнението и неговото място в програмата:

Понеделник:

  1. Повдигане от лег – 1х8
  2. Повдигане от полу-лег – 1х8
  3. Флайс – 1х12
  4. Раменни преси с дъмбели – 1х8
  5. Разгъване на скрипец за трицепси – 1х10

Сряда:

  1. Клек – 1х16
  2. Разгъване от сед – 1х16
  3. Сгъване от лег – 1х16
  4. Изправяне на пръсти от стоеж – 1х12

Петък:

  1. Гребане с щанга – 1х8
  2. Придърпване на скрипец пред гърди – 1х8
  3. Сгъване с щанга прав – 1х10
  4. Скотово сгъване – 1х10

Дълго време съм се взирал в тази програма и се удивлявам колко обмислена и същевременно опростена е тя.Само по 4-5 работни серии на тренировка – малко ли ви се струва? Опитайте, направете всяка една серия с темпо на повторенията 4-2-4 /4 секунди вдигане ;2 секунди пикова контракция; 4 секунди отпускане/ и пак ще си говорим.Повярвайте доста е изтощаващо.

На тези, които искат да почерпят от опита на Рей Менцер пожелавам,

Успех!

Само за Сериозно Трениращи!!!

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на стотици хора в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече няколко години е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава и тук ще намерите необходимите знания за тази цел!

2 коментара

  1. От моя опит с HIT мога да посъветвам да се премахнат загряващите серии и да се премине единствено към работни (по една за упражение), но без почивка между тях. Също така имам наблюдения, че 8 упражения по 1 серия, направени без почивка за една тренировка, са оптимума за растеж и дават сигурност, че мускула е разкъсан. И след това почивка минимум 6-7 дни…

  2. светльо

    Това е любимият сплит за трениране.Приложен вече във стил H.I.T.

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*