тренирай

Рей Менцер

2 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 21 фев. 12 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Няма човек, който да се занимава с бодибилдинг и да не е чувал за Майк Менцер. За неговата Хеви Дюти, за неговото съперничество с Арнолд Шварценегер и за неговите книги. Майк Менцер е световно известен, но той не е сам, до него винаги е бил по-малкият му брат Рей.

Рей Менцер е бил не само тренировъчен партньор на Майк, но и негов верен помощник през цялата му кариера. Рей продължава да е до брат си и по време на треньорската му кариера и му помага в разработването и усъвършенстването на Хеви Дюти системата.

Въпреки, че през целия си живот е бил в сянката на брат си, Рей също има своите успехи. За съжаление на 10 юни 2001 година почива Майк Менцер, а само няколко дни след това и по-малкия с 2 години Рей. По-малкият Менцер е страдал от рядко генетическо заболяване и е имал здравословно проблеми, но се твърди, че просто не е могъл да понесе смъртта на брат си.

Рей Менцер е роден на 8 февруари 1953 година. Още като малки с брат си Майк започват да се занимават с тежести. Техен ментор в тези начални години е бил звездата от 60-те Бил Пърл. По късно братята прегръщат идеята на високоинтензивните тренировки и теорията на Артур Джоунс.

Твърди се, че Рей е бил по-силният от двамата братя и е имал впечатляващи силови постижения. В кратката си бодибилдинг кариера Рей Менцер постига някои запаметяващи се победи. По това време състезателното тегло на Рей е било 100 кг при ръст 176 см. Въпреки, че престава да се състезава през 1982, Рей продължава да тренира интензивно и в крайна сметка задминава легендарния си брат по размери достигайки до нечуваното тегло от 120 килограма изчистен.

Ето и победите на Рей Менцер:

1976 година - Мистър Америка за младежи - Абсолютен шампион

1978 година - Мистър САЩ /версия IFBB /

1979 година - Мистър Америка /версия AAU /

Сега ще ви представя и една от тренировките на Рей, които е изпълнявал във високоинтензивен стил /H.I.T./. Тренира се само три дни в седмицата, а показаните серии са само работни. Загряващите са от 1 до 3 в зависимост от упражнението и неговото място в програмата:

Понеделник:

  1. Повдигане от лег - 1х8
  2. Повдигане от полу-лег - 1х8
  3. Флайс - 1х12
  4. Раменни преси с дъмбели - 1х8
  5. Разгъване на скрипец за трицепси - 1х10

Сряда:

  1. Клек - 1х16
  2. Разгъване от сед - 1х16
  3. Сгъване от лег - 1х16
  4. Изправяне на пръсти от стоеж - 1х12

Петък:

  1. Гребане с щанга - 1х8
  2. Придърпване на скрипец пред гърди - 1х8
  3. Сгъване с щанга прав - 1х10
  4. Скотово сгъване - 1х10

Дълго време съм се взирал в тази програма и се удивлявам колко обмислена и същевременно опростена е тя. Само по 4-5 работни серии на тренировка? Малко ли са?!

Опитайте, направете всяка една серия с темпо на повторенията 4-2-4 /4 секунди вдигане; 2 секунди пикова контракция; 4 секунди отпускане/ и пак ще си говорим. Повярвайте доста е изтощаващо!

Сподели с приятели
Джон Робърт Пийпълс

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес да видим една програма на седем кратния Мистър Олимпия Арнолд Шварценегер! Тази тренировка Арнолд прави в периода, когато се... Прочети повече
Майк Менцер е сред най-великите културисти  в историята. Той е толкова различен, че създава собствена бодибилдинг теория в противовес на общо приетите порядки и разбирания.... Прочети повече
Франк Зейн е човека, който продължава линията наложена от Стив Рийвс, линия на естетика и симетрия. Зейн налага своята фигура постепенно и с голямо търпение... Прочети повече

2 коментара

  1. От моя опит с HIT мога да посъветвам да се премахнат загряващите серии и да се премине единствено към работни (по една за упражение), но без почивка между тях. Също така имам наблюдения, че 8 упражения по 1 серия, направени без почивка за една тренировка, са оптимума за растеж и дават сигурност, че мускула е разкъсан. И след това почивка минимум 6-7 дни...

  2. Това е любимият сплит за трениране.Приложен вече във стил H.I.T.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.