Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Програма за сила и маса от Бил Пърл

7 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 16 фев. 12 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Днес ще видим една програма от Бил Пърл - легендарен културист от 50-те и 60-те години на миналия век. Дълги години той е олицетворение на сила и мощ. Печели всички най-значими титли за своето време. След прекратяване на бодибилдинг кариерата си Бил Пърл се отдава на треньорска дейност и става автор на няколко книги за трениране с тежести и здравословно хранене. Признат в целия свят, Бил Пърл става личен треньор на някои от най-големите звезди на 70-те и 80-те години. Само ще спомена влиянието, което оказва на Майк Менцер в ранните му години и Крис Дикерсън - Мистър Олимпия за 1982 година. Крис Дикерсън се възползва от съветите на Бил Пърл през цялата си кариера, от началото до края.

Тук ще ви покажа една програма, която Пърл е използвал, често в периодите за мускулна маса и сила, както лично така и при свои клиенти. Програмата се прави три пъти седмично и е съставена само от базови упражнения.

  1. Коремни преси - 1х отказ
  2. Хиперекстензии - 1х отказ
  3. Повдигане от лег - 5х5
  4. Гребане с щанга от наклон - 5х5
  5. Раменни преси с щанга - 5х5
  6. Сгъване с щанга прав - 3х6-10
  7. Френско рагъване от лег - 3х6-10
  8. Клек - 5х5

Препоръчва се тежестите да бъдат в диапазон от 75% до 90% от максималните такива, необходими за 1 повторение. Преди всяко упражнение се прави по 1-2 загряващи серии, които не са посочени в схемата. Сериите са в класически стил 5х5, с изключение на упражненията за бицепс и трицепс.

Добре е тази програма да се изпълнява на цикли от по 6 до максимум 10 седмици. Трябва да се приема  качествена храна и да се пие много вода. Поддържайте калорийния прием положителен, повишавайте прогресивно тежестите и ще се радвате на един продуктивен период за мускулна маса.

Бил Пърл
Бил Пърл
Сподели с приятели

Подобни статии

Тренирайте по следващите програми за мускулна маса около 4 месеца. Не бъдете глупави, ако  ви се сторят опростени от пръв поглед. Старайте се да прогресирате,... Прочети повече
Патрик Джоузеф Кейси /1936-2005/ е  първият човек преминал границата от 360 кг в клек с щанга. През 1967г. вдига от лег /без екипировка/ - 282кг!... Прочети повече
Томи Коно при ръст 167см и състезателно тегло от 67 до 81 кг е Олимпийски шампион по вдигане на тежести за 1952г и 1956г. Шест... Прочети повече

7 коментара

  1. Здравейте. Как да се разбира този метод повдигане от лег 5x5 това означава общо 5 работни серий със 5 повторения със една и съща тежест ли?

    1. Стандартна схема 5х5, 1х5 на 50% от работната тежест, 1х5 на 75% от работната тежест и 3х5 с работните килограми!

  2. Ако правя тази програма веднъж седмично,ще има ли ефект или поне да запазя постигнатото до тук,защото следващите 3 месеца няма да мога да тренирам по-често от веднъж седмично?

    1. Ако даваш всичко от себе си в този един ден, няма начин да няма ефект. Трябва така да се натовариш, че да имаш нужда от всичките останали дни за почивка.

      Друг добър вариант е да имаш една силова тренировка в залата и една "домашна" в къщи след 2-3 дни, на мен ми е помагал в такива моменти.

      И не на последно място може да пробваш съкратената тренировка на Майк Менцер от последната статия в новата рубрика "Тренирай с мен" 🙂

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още
Светльо Николов