Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Голям гръден кош от Стив Рийвс

6 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 24 фев. 12 от Александър Георгиев

"Всеки се възхищават на мъж с голям гръден кош'' - тези думи са на легендарния Стив Рийвс. Стив Рийвс е еталон за красива мъжка фигура - широки рамена, голям гръден кош, тясна талия, стройни бедра и големи и красиви ръце.

Винаги има какво да се научи от титани в бодибилдинга като него. В списание "Your Phisique" от май 1948 Стив Рийвс предлага програма за акцентиране и развитие на гръдния кош. Години по късно програмата е включена в списъка с най-добрите тренировки за всички времена.

Тренировка за гръден кош от Стив Рийвс

  1. Повдигане на щанга или дъмбели от наклон - 3х8-12
  2. Флайс с прави в лактите ръце - 3х8-12
  3. Стандартен флайс - 3х8-12
  4. Суперсерия:
  • Клек - 2х20
  • Пуловер - 2х20

Съществен елемент в тази програма са финалните 2 суперсерии. Клековете с по 20 повторения предизвикват множество учестени вдишвания, което от своя страна предизвиква натиск на гръдния кош "от вътре на вън". Kато добавим веднага след това и пуловера с много повторения, то този ефект става многократно по-силен.

стив рийвс

Стив Рийвс препоръчва при клека с 20 повторения при първите 5 повторения, които са по-лесни да се прави по едно дълбоко вдишване. При вторите 5 повторения по 2-3 дълбоки вдишвания. При третите 5 повторения по 3-4 дълбоки вдишвания и при последните 5 повторения, 4-5 дълбоки вдишвания.

Разбира се и тежестта трябва да е такава, че след десетото повторение, да имаме нужда от всичките тези почивки за вдишвания. Така конструирана програмата на Рийвс предоставя цялостното натоварване, от което се нуждае развитието на гръдния кош като цяло. Забележете става въпрос за развитие на гръден кош като цяло, а не гърди.

Тъй като по-това време сплит тренировките са били непознати и се е тренирало цялото тяло в една тренировка, то Стив Рийвс препоръчва да се намали натоварването с 1/4 на останалите мускулни групи. За да може да се акцентира върху дадена част от тялото, в случая гръден кош.

Ако трябва да осъвременим тренировката и да я вмъкнем в някоя сплит програма, то най-логичното е да се тренират гърди и крака в един ден. Лично аз, когато изпробвам нова програма винаги се придържам към оригинала за няколко седмици, преди да реша да променя нещо, тъй като искам да усетя как работи и да вникна в идеята.

Стив Рийвс
Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Тренирайки гърбът си, аз използвам много и най-разнообразни методи и варианти за развитието му. Имам обща представа как ще мине тренировката,... Прочети повече
Както винаги, ти много ще разчиташ  на твоя генетичен потенциал и телесен тип, но ти можеш успешно да комбинираш културизма със силовия трибой. Франко Колумбу... Прочети повече
Айвън Дънбар - Президент на Международната аматьорска бодибилдинг асоциация - NABBA (на снимката третият в дясно) Когато почувстваш, че още трябва да прогресираш - продължи с... Прочети повече

6 коментара

  1. ДИХАТЕЛНИ КЛЕКОВЕ - усещане почти като ...........
    при висок адреналин + мощна еякулация.

  2. Може ли да дадете пример как да се намали с 1/4 натоварването на другите мускулни групи?

    1. Например ако правиш 8 работни серии за мускулна група махаш 2. Идеята е когато се акцентира върху дадена част, то другите да дадат малко назад, намаляват се серии, упражнения и не се тренират до отказ. Всичко се насочва към мускула с предимство, енергия, храна възстановяване и т.н.

      1. Според мен е много относителна тази програма. Не вярвам да има резултат за хора минали юношеската възраст тъй като засяга костите. За по-младите под 18-20 години би било ефективно кактои и за хората с тесни рамена и малък гръден кош заради гена си.

  3. Лично мнение. Най-красивото в мъжа са гърдите и корема.

    Кръговите тренировки, обаче не са за всеки. Едно е да се пише и дават съвети, а съвсем друго е да опиташ. След загрявка, 20-25 мин. гърди, раменен пояс, корем, кръст, седалище е убийствено. Естествено не с упражнения от физзарядка...

    1. Тук опираме до умствения капацитет на човека, т.е. да пригоди нещата към себе си.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още