понеделник , 16 юли 2018
Начало » Бодибилдинг пионери » Голям гръден кош от Стив Рийвс
Голям гръден кош от Стив Рийвс

Голям гръден кош от Стив Рийвс

„Всеки се възхищават на мъж с голям гръден кош“ – тези думи са на легендарния Стив Рийвс. Стив Рийвс е еталон за красива мъжка фигура – широки рамена,голям гръден кош,тясна талия,стройни бедра и големи и красиви ръце.Винаги има какво да се научи от титани в бодибилдинга като него.В списание „Your Phisique“ от май 1948 Стив Рийвс предлага програма за акцентиране и развитие на гръдния кош.Години по късно програмата е включена в списъка с най-добрите тренировки за всички времена.

Тренировка за гръден кош:

  1. Повдигане на щанга или дъмбели от наклон – 3х8-12
  2. Повдигане на щанга или дъмбели от наклон – 3х8-12
  3. Флайс с прави в лактите ръце – 3х8-12
  4. Стандартен флайс – 3х8-12
  5. Суперсерия:
  • Клек – 2х20
  • Пуловер – 2х20

Съществен елемент в тази програма са финалните 2 суперсерии. Клековете с по 20 повторения предизвикват множество учестени вдишвания,което от своя страна предизвиква натиск на гръдния кош „от вътре на вън“, като добавим веднага след това и пуловера с много повторения,то този ефект става многократно по-силен.Стив Рийв препоръчва при клека с 20 повторения при първите 5 повторения,които са по-лесни да се прави по едно дълбоко вдишване,при вторите 5 повторения по 2-3 дълбоки вдишвания,при третите 5 повторения по 3-4 дълбоки вдишвания и при последните 5 повторения по 4-5 дълбоки вдишвания.Разбира се и тежестта трябва да е такава,че след десетото повторение,да имаме нужда от всичките тези почивки за вдишвания.Така конструирана програмата на Рийвс предоставя цялостното натоварване от което се нуждае развитието на гръдния кош като цяло, забележете става въпрос за развитие на гръден кош като цяло, а не гърди.Тъй като по-това време сплит тренировките са били непознати и се е тренирало цялото тяло в една тренировка,то Стив Рийвс препоръчва да се намали натоварването с 1/4 на останалите мускулни групи,когато се акцентира върху определена част от тялото, в случая гръден кош.

Ако трябва да осъвременим тренировката и да я вмъкнем в някоя сплит програма,то най-логичното е да се тренират гърди и крака в един ден.Друг пример за сплит е от времето на Арнолд – гръб,гърди,крака – в една тренировка и рамена,ръце в друга.Лично аз, когато изпробвам нова програма винаги се придържам към оригинала за няколко седмици,преди да реша да променя нещо,тъй като искам да усетя как работи и да вникна в идеята.

За тези които решат да опитат пожелавам,

Успех!

Само за сериозно трениращи !!!

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

6 коментара

  1. Георги Колев

    ДИХАТЕЛНИ КЛЕКОВЕ – усещане почти като ………..
    при висок адреналин + мощна еякулация.

  2. Иван Страхилски

    Може ли да дадете пример как да се намали с 1/4 натоварването на другите мускулни групи?

    • Александър Георгиев

      Например ако правиш 8 работни серии за мускулна група махаш 2. Идеята е когато се акцентира върху дадена част, то другите да дадат малко назад, намаляват се серии, упражнения и не се тренират до отказ. Всичко се насочва към мускула с предимство, енергия, храна възстановяване и т.н.

      • Иван Страхилски

        Според мен е много относителна тази програма. Не вярвам да има резултат за хора минали юношеската възраст тъй като засяга костите. За по-младите под 18-20 години би било ефективно кактои и за хората с тесни рамена и малък гръден кош заради гена си.

  3. dimdammeister

    Лично мнение. Най-красивото в мъжа са гърдите и корема.

    Кръговите тренировки, обаче не са за всеки. Едно е да се пише и дават съвети, а съвсем друго е да опиташ. След загрявка, 20-25 мин. гърди, раменен пояс, корем, кръст, седалище е убийствено. Естествено не с упражнения от физзарядка…

    • Александър Георгиев

      Тук опираме до умствения капацитет на човека, т.е. да пригоди нещата към себе си.

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*