Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Hardgainer - Наръчник /Почивка/

4 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 07 ян. 12 от Александър Георгиев

Почивката  е като водата за рибите.Това се отнася с пълна сила за типичния трениращ тип Hardgainer.Както споменах в другите статии от този импровизиран наръчник, правилната комбинация от здрава тренировка,добро хранене и достатъчна почивка е пътя към успеха.Тук ще разгледам някои основни моменти, които са необходими за добра и качествена почивка.Ако искате по-големи мускули, по никакъв начин не подценявайте почивката,това може да бъде пагубно за прогреса който очакваме.Е, приятели на Тренирай.БГ, нека погледнем по-долу:

Тренировка и почивка - много трениращи посещават фитнес залата твърде често и пренебрегват дните за почивка.Тази комбинация е катастрофална и обикновено е път  без изход.Едно трябва да е ясно мускула расте по време на почивката, а не във фитнеса.

Кардио - аеробното трениране е идеално за изгаряне на мазнини и сърдечно съдовата система.Но когато става въпрос за изграждане на мускули е добре да го ограничим до само 20 минути 2 или 3 дни седмично.Имайте в предвид,че се нуждаете от всяка една калория и ако прекалите ще трябва да увеличите леко калориите.

Други спортове - да се спортува е повече от чудесно.Има много хубави спортове,които е добре да се практикуват, но ако целта ние покачване на мускулна маса, то по-добре е допълнителното спортуване да се сведе до минимум.Нуждаете се от всяка една калория - помните нали?

Сън - добрия сън е много важен за възстановяване на тялото.Без достатъчно сън изграждането на мускулите се затруднява значително.

Претрениране -  най-лошото което може да ви се случи.Избягвайте го на всяка цена.Претренирането не идва изведнъж,то се натрупва и разбираме за него когато вече е факт.Трябва да сме много внимателни и да се наблюдаваме.За щастие има сигнали,които тялото ни подава и ако им обърнем внимание шанса да избегнем претренирането е голям.Появят ли се симптоми като - загуба на апетит, загуба на сила, нервност, необяснима умора - то е време за реакция.Най-доброто което можете да направите в този случай е намаляване на тренировките,увеличаване на почивката и подобряване на храненето.

Здравето на първо място - не можете да тренирате когато сте болни.За това повече от задължително е да се грижите за здравето си.Когато боледувате,по-добре не ходете до фитнеса, само ще забавите оздравяването - почивайте.

Почивката е третия елемент за построяване на една продуктивна тренировъчна програма.Може да се каже,че тренировката,храненето и почивката са "светата троица" на успешния бодибилдинг.А ставали въпрос за Hardgainer значението трябва да се приеме буквално.

използвани са материали от статии на Стюарт МакРобърт

Прочетете Библията на Хардгейнера - BRAWN всичко необходимо на едно място!

Сподели с приятели

Подобни статии

Tренирай три дни в седмицата. Например  понеделник - сряда - петък. Tренирай ЗДРАВО в понеделник и петък. В сряда  значително по-леко, тренирайки с 60-70% oт... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Изключително съм щастлив, че тренировките за Хардгейнъри все повече и повече се харесват. Това са тренировки за обикновен човек, който тренира... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Дойде време да попълним любимата ми рубрика с още една превъзходна програма. Тренировките за Хардгейнъри, вече си спечелиха доста фенове, но... Прочети повече

4 коментара

  1. Здравей, моят въпрос е свързан със съня - колко часа сън е реално необходим и примерно да речем, че лягам късно към 02:00 ч., но после на другия ден спя до късно и компенсирам късното лягане, има ли проблем?

    1. По принцип не би трябвало да има проблем, 8 часа са си 8 часа. Ако работиш и нямаш друга възможност ОК, но ако е по други причини, лягането в 2ч не е много добра идея.

  2. Аз съм типичен "hardgainer".В началото тренирах 3 пъти в седмицата с базови упражнения, но впоследствие разбрах че тялото ми не може да поеме това натоварване и преминах на режим 2 тренировки-вторник и събота.Въпреки това когато дойде деня за тренировка все още усещам мускулна треска и искам да попитам какво е най-добре да правя в този случай, да тренирам или да пропусна, което не искам да сеслучва защото не знам дали ще има ефект от 1 тренировка седмично. Благодаря предварително

    1. Две тренировки в седмицата за цялото тяло е добре, но понякога и това е много. В такъв случай има два варианта или се прибавят още почивни дни и да се тренира веднъж на 3-4 дни или да се раздели тялото на две. Така в първата тренировка правиш една част от упражненията а в другата останалатите.Това как ще групираш упражненията зависи от теб.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още