тренирай

Тренировъчна програма на Стив Рийвс

12 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 22 дек. 11 от Александър Георгиев

Стив Рийвс е легенда в бодибилдинга и в последствие голяма филмова звезда. В тази статия ще видим една негова  програма, която той е изпълнявал в най-добрите си дни. Ето и самата тренировка:

Гърди:
1.Повдигане от лег 3х12
2.Повдигане от наклон 3х12
Рамена:
1.Разтваряне с дъмбели в страни 2х10
2.Преси с дъмбели 2х10
Гръб:
1.Горен скрипец с широк хват 3х12
2.Гребане на долен скрипец 3х10
Крака:
1.Преден клек 3х15
2.Лег-преси 3х12
3.Прасци на лег-преса 6х20
Бицепс:
1.Сгъване с дъмбели от наклон 6х10
/това е любимо негово упражнение/
Трицепс:
1.Разгъване с дъмбел с една ръка 3х12
2.Разгъване с дъмбел с две ръце 3х10
Корем:
1.Коремни преси 3х30

Стив Рийвс е изпълнявал тази програма 3 пъти седмично. Колкото и старомодно да звучи, когато човек вникне в тази тренировка вижда колко добре обмислена е тя. Програмата е построена така, че да отговаря на неговите изисквания и виждания за това как трябва да изглежда. Не случайно тялото на Стив Рийвс е обявено за най-симетричното в историята и еталон в бодибилдинга. 

Сподели с приятели
Джон Робърт Пийпълс

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес да видим една програма на седем кратния Мистър Олимпия Арнолд Шварценегер! Тази тренировка Арнолд прави в периода, когато се... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Днес ще ви покажа една тренировка, която може да прилагате с успех когато нямате особено много време. Вече би трябва да... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Вероятно малцина са чували за Джон Робърт Пийпълс, но това, което той прави през 1949 година отеква в целият "железен свят".... Прочети повече

12 коментара

  1. Сашо здравей.
    Интересува ме само какъв % от сила и тежести е използвал за да изпълни цялата тренировка. 100, 80, 70 %. Струва ми се че не е на 100 % защото това е доста натуварващо. Ставаме по– силни всеки път, и вдигаме все по-големи тежести, така че тренировката вече става непосилна за цялото тяло, и тука вече тр. да минем на сплит, защато натоварването в един момент ще ни убие. Ще прегорим.
    Знаем че за да изтренираш цялото тяло, и то 3 пъти седмично, не е възможно да е с големи тежести! Примерно както ако правим само гръб-бицепс.
    Блатодаря за отговора предварително.

    1. Нямам представа 🙂 но съдейки по повторенията, не е бил на макс специално при тази тренировка. От друга страна, пичовете по това време са решавали проблема с редуване на тежки, леки и средно тежки тренировки.

      1. Да, на мен съща ми мина това първо през ума – "тежки, леки и средно тежки тренировки". При положени че не са изчислявали калории, и не са знаели колко им трябват за да качват, и свалят - чистят, а е било на око и инстиктивно, цяло чудо е как са придобивали перфектните си форми. Мен специално ме интересува техния начин на хранене по онова време. Без кантар и на око, гледай ти! Голямо налучкване тр. да е било. 🙂
        Благодаря за бързия отговор.

  2. Здравей Сашо искам да те попитам дали тази програма е удачна за качване или е по скоро за чистене благодаря.

    1. Здрасти Боби, това си е стандартна програма на Рийвс, а и типична за неговото време. Това дали ще качиш или свалиш зависи по-скоро от храната 🙂

      1. Много благодаря за бързия отговор само още един въпрос искам да ми препоръчаш програма за маса както тук в сайта прочетох много хора са практикували сплитове както и аз посещавам сайта от известно време и съм много доволен че попаднах на него мисля че си отворих очите за доста неща . Започнах програмата 5х5 тази която ти си направил
        ПОНЕДЕЛНИК:
        Повдигане от лег 5х5
        Гребане с щанга 5х5
        Раменни преси с щанга прав 5х5
        СРЯДА:
        Мъртва тяга 5х5
        Набиране с тежест на колана 5х5
        Клек 5х5
        ПЕТЪК:
        Раменни преси с щанга прав 5х5
        Гребане с дъмбел 5х5
        Полу-лег с Дъмбели 5х5 малко лека ми се видя смисъл не се натоварих достатъчно като правех упражненията бавно 2сек позитивна и 3сек негативна почивки между сериите и упражненията 45сек всичко завърши за 30 мин . Дали не бъркам някъде защото да сега 2год съм бил на сплитове за това те питах за РИЙВС

        1. Важното е да растеш на сила тренировка след тренировка и да качваш тежестите на всеки 2-3 тренировки. Правиш ли го това и храниш ли се добре просто няма как да не качиш килограми.

  3. Ще си позволя да напиша и аз коментар относно физиката на Рийвс.
    Много голяма роля при неговата физика може да отдадем на страхотната му генетика.Малко хора могат да имат неговите,бих казал идеални пропорции,особено симетрията между талия и гръден кош/рамена...просто няма смисъл да се коментира.Идеята ми е,че колкото и да се тренира по неговата схема няма да имаме тези резултати(иначе системата много ми допада и съм взаимствал почти всичко за моите тренировки).
    За мен при него успеха е 40% тренировка и 60% генетика.
    Успех на всички в тренировките!

  4. По времето на Стив Рийвс сплита не е бил известен и са тренирали винаги цялото тяло в една тренировка.

    По късно в края на 50-те се появяват първите сплитове и те са били доста "обикновени" тялото се е разделяло на горна и долна част.

    Така,че тази тренировка се изпълнява цялата три пъти седмично.

  5. Упражненията,серийте и повторенията ми се струват малко за тялото му...или всичко това го е изпълнямал в един ден

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.