Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Тренировъчна програма на Стив Рийвс

12 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 22 дек. 11 от Александър Георгиев

Стив Рийвс е легенда в бодибилдинга и в последствие голяма филмова звезда. В тази статия ще видим една негова  програма, която той е изпълнявал в най-добрите си дни. Ето и самата тренировка:

Гърди:
1.Повдигане от лег 3х12
2.Повдигане от наклон 3х12
Рамена:
1.Разтваряне с дъмбели в страни 2х10
2.Преси с дъмбели 2х10
Гръб:
1.Горен скрипец с широк хват 3х12
2.Гребане на долен скрипец 3х10
Крака:
1.Преден клек 3х15
2.Лег-преси 3х12
3.Прасци на лег-преса 6х20
Бицепс:
1.Сгъване с дъмбели от наклон 6х10
/това е любимо негово упражнение/
Трицепс:
1.Разгъване с дъмбел с една ръка 3х12
2.Разгъване с дъмбел с две ръце 3х10
Корем:
1.Коремни преси 3х30

Стив Рийвс е изпълнявал тази програма 3 пъти седмично. Колкото и старомодно да звучи, когато човек вникне в тази тренировка вижда колко добре обмислена е тя. Програмата е построена така, че да отговаря на неговите изисквания и виждания за това как трябва да изглежда. Не случайно тялото на Стив Рийвс е обявено за най-симетричното в историята и еталон в бодибилдинга. И, за да не бъда голословен ще ви предоставя и неговите размери в най-добрите му години:

ръст-185,5см тегло-96,5кг гръден кош-138см
талия-73,5см ръце-49 см бедра-65см прасци-45см

източник: "Културизъм" - Р.Шимек /1979г./

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Тренирайки гърбът си, аз използвам много и най-разнообразни методи и варианти за развитието му. Имам обща представа как ще мине тренировката,... Прочети повече
Както винаги, ти много ще разчиташ  на твоя генетичен потенциал и телесен тип, но ти можеш успешно да комбинираш културизма със силовия трибой. Франко Колумбу... Прочети повече
Айвън Дънбар - Президент на Международната аматьорска бодибилдинг асоциация - NABBA (на снимката третият в дясно) Когато почувстваш, че още трябва да прогресираш - продължи с... Прочети повече

12 коментара

  1. Сашо здравей.
    Интересува ме само какъв % от сила и тежести е използвал за да изпълни цялата тренировка. 100, 80, 70 %. Струва ми се че не е на 100 % защото това е доста натуварващо. Ставаме по– силни всеки път, и вдигаме все по-големи тежести, така че тренировката вече става непосилна за цялото тяло, и тука вече тр. да минем на сплит, защато натоварването в един момент ще ни убие. Ще прегорим.
    Знаем че за да изтренираш цялото тяло, и то 3 пъти седмично, не е възможно да е с големи тежести! Примерно както ако правим само гръб-бицепс.
    Блатодаря за отговора предварително.

    1. Нямам представа 🙂 но съдейки по повторенията, не е бил на макс специално при тази тренировка. От друга страна, пичовете по това време са решавали проблема с редуване на тежки, леки и средно тежки тренировки.

      1. Да, на мен съща ми мина това първо през ума – "тежки, леки и средно тежки тренировки". При положени че не са изчислявали калории, и не са знаели колко им трябват за да качват, и свалят - чистят, а е било на око и инстиктивно, цяло чудо е как са придобивали перфектните си форми. Мен специално ме интересува техния начин на хранене по онова време. Без кантар и на око, гледай ти! Голямо налучкване тр. да е било. 🙂
        Благодаря за бързия отговор.

  2. Здравей Сашо искам да те попитам дали тази програма е удачна за качване или е по скоро за чистене благодаря.

    1. Здрасти Боби, това си е стандартна програма на Рийвс, а и типична за неговото време. Това дали ще качиш или свалиш зависи по-скоро от храната 🙂

      1. Много благодаря за бързия отговор само още един въпрос искам да ми препоръчаш програма за маса както тук в сайта прочетох много хора са практикували сплитове както и аз посещавам сайта от известно време и съм много доволен че попаднах на него мисля че си отворих очите за доста неща . Започнах програмата 5х5 тази която ти си направил
        ПОНЕДЕЛНИК:
        Повдигане от лег 5х5
        Гребане с щанга 5х5
        Раменни преси с щанга прав 5х5
        СРЯДА:
        Мъртва тяга 5х5
        Набиране с тежест на колана 5х5
        Клек 5х5
        ПЕТЪК:
        Раменни преси с щанга прав 5х5
        Гребане с дъмбел 5х5
        Полу-лег с Дъмбели 5х5 малко лека ми се видя смисъл не се натоварих достатъчно като правех упражненията бавно 2сек позитивна и 3сек негативна почивки между сериите и упражненията 45сек всичко завърши за 30 мин . Дали не бъркам някъде защото да сега 2год съм бил на сплитове за това те питах за РИЙВС

        1. Важното е да растеш на сила тренировка след тренировка и да качваш тежестите на всеки 2-3 тренировки. Правиш ли го това и храниш ли се добре просто няма как да не качиш килограми.

  3. Ще си позволя да напиша и аз коментар относно физиката на Рийвс.
    Много голяма роля при неговата физика може да отдадем на страхотната му генетика.Малко хора могат да имат неговите,бих казал идеални пропорции,особено симетрията между талия и гръден кош/рамена...просто няма смисъл да се коментира.Идеята ми е,че колкото и да се тренира по неговата схема няма да имаме тези резултати(иначе системата много ми допада и съм взаимствал почти всичко за моите тренировки).
    За мен при него успеха е 40% тренировка и 60% генетика.
    Успех на всички в тренировките!

  4. По времето на Стив Рийвс сплита не е бил известен и са тренирали винаги цялото тяло в една тренировка.

    По късно в края на 50-те се появяват първите сплитове и те са били доста "обикновени" тялото се е разделяло на горна и долна част.

    Така,че тази тренировка се изпълнява цялата три пъти седмично.

  5. Упражненията,серийте и повторенията ми се струват малко за тялото му...или всичко това го е изпълнямал в един ден

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още