вторник , 19 юни 2018
Начало » Бодибилдинг пионери » Тренировъчната програма на Стив Рийвс
Тренировъчната програма на Стив Рийвс

Тренировъчната програма на Стив Рийвс

Стив Рийвс е легенда в бодибилдинга и в последствие голяма филмова звезда.В тази статия ще ви представя неговата стандартна програма която той е изпълнявал в най-добрите си дни. Ето и самата тренировка:

Гърди:
1.Повдигане от лег 3х12
2.Повдигане от наклон 3х12
Рамена:
1.Разтваряне с дъмбели в страни 2х10
2.Преси с дъмбели 2х10
Гръб:
1.Горен скрипец с широк хват 3х12
2.Гребане на долен скрипец 3х10
Крака:
1.Преден клек 3х15
2.Лег-преси 3х12
3.Прасци на лег-преса 6х20
Бицепс:
1.Сгъване с дъмбели от наклон 6х10
/това е любимо негово упражнение/
Трицепс:
1.Разгъване с дъмбел с една ръка 3х12
2.Разгъване с дъмбел с две ръце 3х10
Корем:
1.Коремни преси 3х30

Стив Рийвс е изпълнявал тази програма 3 пъти седмично.Колкото и старомодно да звучи,когато човек вникне в тази тренировка вижда колко добре обмислена е тя.Програмата е построена така,че да отговаря на неговите изисквания и виждания за това как трябва да изглежда.Не случайно тялото на Стив Рийвс е обявено за най-симетричното в историята и еталон в бодибилдинга.И за да не бъда голословен ще ви предоставя и неговите размери в най-добрите му години:
ръст-185,5см
тегло-96,5кг
гръден кош-138см
талия-73,5см
ръце-49 см
бедра-65см
прасци-45см
данните са взети от книгата „Културизъм“ на Р.Шимек /1979г./

Само за сериозно трениращи !!!

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

12 коментара

  1. Светльо

    Сашо здравей.
    Интересува ме само какъв % от сила и тежести е използвал за да изпълни цялата тренировка. 100, 80, 70 %. Струва ми се че не е на 100 % защото това е доста натуварващо. Ставаме по– силни всеки път, и вдигаме все по-големи тежести, така че тренировката вече става непосилна за цялото тяло, и тука вече тр. да минем на сплит, защато натоварването в един момент ще ни убие. Ще прегорим.
    Знаем че за да изтренираш цялото тяло, и то 3 пъти седмично, не е възможно да е с големи тежести! Примерно както ако правим само гръб-бицепс.
    Блатодаря за отговора предварително.

    • Александър Георгиев

      Нямам представа 🙂 но съдейки по повторенията, не е бил на макс специално при тази тренировка. От друга страна, пичовете по това време са решавали проблема с редуване на тежки, леки и средно тежки тренировки.

      • Светльо

        Да, на мен съща ми мина това първо през ума – „тежки, леки и средно тежки тренировки“. При положени че не са изчислявали калории, и не са знаели колко им трябват за да качват, и свалят – чистят, а е било на око и инстиктивно, цяло чудо е как са придобивали перфектните си форми. Мен специално ме интересува техния начин на хранене по онова време. Без кантар и на око, гледай ти! Голямо налучкване тр. да е било. 🙂
        Благодаря за бързия отговор.

  2. Здравей Сашо искам да те попитам дали тази програма е удачна за качване или е по скоро за чистене благодаря.

    • Александър Георгиев

      Здрасти Боби, това си е стандартна програма на Рийвс, а и типична за неговото време. Това дали ще качиш или свалиш зависи по-скоро от храната 🙂

      • Много благодаря за бързия отговор само още един въпрос искам да ми препоръчаш програма за маса както тук в сайта прочетох много хора са практикували сплитове както и аз посещавам сайта от известно време и съм много доволен че попаднах на него мисля че си отворих очите за доста неща . Започнах програмата 5х5 тази която ти си направил
        ПОНЕДЕЛНИК:
        Повдигане от лег 5х5
        Гребане с щанга 5х5
        Раменни преси с щанга прав 5х5
        СРЯДА:
        Мъртва тяга 5х5
        Набиране с тежест на колана 5х5
        Клек 5х5
        ПЕТЪК:
        Раменни преси с щанга прав 5х5
        Гребане с дъмбел 5х5
        Полу-лег с Дъмбели 5х5 малко лека ми се видя смисъл не се натоварих достатъчно като правех упражненията бавно 2сек позитивна и 3сек негативна почивки между сериите и упражненията 45сек всичко завърши за 30 мин . Дали не бъркам някъде защото да сега 2год съм бил на сплитове за това те питах за РИЙВС

        • Александър Георгиев

          Важното е да растеш на сила тренировка след тренировка и да качваш тежестите на всеки 2-3 тренировки. Правиш ли го това и храниш ли се добре просто няма как да не качиш килограми.

  3. Ще си позволя да напиша и аз коментар относно физиката на Рийвс.
    Много голяма роля при неговата физика може да отдадем на страхотната му генетика.Малко хора могат да имат неговите,бих казал идеални пропорции,особено симетрията между талия и гръден кош/рамена…просто няма смисъл да се коментира.Идеята ми е,че колкото и да се тренира по неговата схема няма да имаме тези резултати(иначе системата много ми допада и съм взаимствал почти всичко за моите тренировки).
    За мен при него успеха е 40% тренировка и 60% генетика.
    Успех на всички в тренировките!

  4. Най добрият бицепс на Стив Рийвс е 49 см.

  5. Александър Георгиев

    По времето на Стив Рийвс сплита не е бил известен и са тренирали винаги цялото тяло в една тренировка.

    По късно в края на 50-те се появяват първите сплитове и те са били доста „обикновени“ тялото се е разделяло на горна и долна част.

    Така,че тази тренировка се изпълнява цялата три пъти седмично.

  6. Упражненията,серийте и повторенията ми се струват малко за тялото му…или всичко това го е изпълнямал в един ден

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*