Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Метода "сиквънс"

10 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 26 дек. 11 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Чували ли сте за този метод? Най-вероятно не. Автор и промоутър на този метод е Робърт Гайда или както всички го наричат Боб Гайда. В тази статия ще ви запозная с философията на поредното голямо име оставило диря в историята на бодибилдинга.

Този метод наподобява кръговите тренировки. Той отрича метода "флашинг" поради факта,че води до прекалена умора. Необходимите при метода "Флашинг" почивки между сериите той счита за пълна загуба на време. Той подрежда упражненията по такъв начин,че всяко упражнение да тренира колкото е възможно по-отдалечена мускулна група.

Например рамене-корем, бицепс-прасци и т.н. Поредица от 4-6 упражнения съставят един подход. Цялата тренировка се състои от 3-6 подхода, които съдържат общо 12 до 36 упражнения в зависимост от степента на развитие на културистите.

По такъв начин в течение на всяка тренировка се тренира цялото тяло.Начинаещите изпълнявали по 24 серии, а самия Боб Гайда преди състезания е стигал до 360 серии. Най-напред се изпълняват всички серии в един подход. След това се повтарят още един или два пъти. Споменатото подреждане на упражненията позволява на трениращите след определено време, което е необходимо за приспособяване на организма. Практически да отстранят почивките между сериите и свободно да преминават от упражнение към упражнение.

Боб Гайда препоръчва при съставянето на програма, след тежко упражнение да се слага по-леко.Постепенното намаляване на почивките до минимум дава възможност в течение на едно тренировъчно занимание с еднаква продължителност да се изпълнят двукратно по-голям брой серии, дори повече. Разбира се размера на тежестите трябва да бъде по малък,което води до относително по малък прираст на сила. Изразително обаче нараства силовата издръжливост и обща физическа годност.

Като физиолог Боб Гайда вижда предимството на своя метод не само в относително постоянния прираст на мускулните обеми, но преди всичко в преимуществата на постоянно повишената кръвна циркулация. За разлика от постепенното насищане с кръв на отделните мускулни групи. За живота е абсолютно необходимо да има химическо равновесие в състава на кръвта, което равновесие се нарушава при напрегнати тренировки от отделената млечна киселина и CO2. Разбира се организма разполага със средства за неутрализиране на киселинността и за възстановяване на равновесието. Именно увеличеното кръвообращение поддържа ефикасността на този механизъм.

Ето защо след тренировка по метода на Боб Гайда трениращият е по-малко уморен. Макар, че ако се пресметнат общо вдигнатите килограми може да се окаже,че е извършена много повече работа от други тренировъчни методи. Метода на Гайда е по-скоро изключение сред бодибилдинг средите, но той спокойно може да се препоръча на начинаещи културисти. Колкото и да е не популярен този метод Боб Гайда успява да изгради много мускулна маса и внушителни размери. През 1966г.успява да спечели титлата Мистър Америка.

ръст-175см тегло-89кг
гръден кош-125см
талия-74см ръце-46,5см
бедра-64,5см прасци-45см
Сподели с приятели
Протеин

Подобни статии

Алан Стефан: - Прибавянето на размери може да бъде лесно, но изисква по-здрава тренировка, отколкото традиционната бодибилдинг програма. В този курс аз ще очертая три... Прочети повече
В упражненията ще правите само 2 серии по 6 повторения. Уейдър акцентира върху необходимостта да вдигате големи тежести, но с добра форма. Почивайте приблизително  2... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Когато говорим за Златната ера, няма как да не споменем Франко Колумбо. Най-добрият приятел на Арнолд Шварценегер, отличен културист и може... Прочети повече

10 коментара

  1. Още малко негови постижения - Клек:170кг x 5 повторения,
    Bдигане от лег:154кг x 5 повт.,Вдигане зад врат:81кг x 10 повт.
    Скотово сгъване: 52кг x10 повт.

  2. Освен билдърските упражнения е тренирал Вдигане на тежести. Официални резултати от 1965г. на младежкото първенство на САЩ. са: Повдигане 115кг,Изхвърляне 106кг,Изтласкване 133кг.

  3. Може ли да ми кажете примерни упражнения и серии повторения

    1. Просто избираш по едно базово упражнение за всеки мускул и правиш по една сериия от всяко, след това втора серия от всяко и т.н.

  4. ."Сиквънс" е кръгова тренировка с базови движения нали така? С този тип трениране Гайда е качвал мускули и сила? На какви повторения се работи? Определено интересна статия!!!

    1. Правил е 10-ки, но като цяло има разлика от кръговата, въпреки,че може и така да се нарече 🙂

    1. Това е, което всички правят в залата :)2-3 или дори 5-6 упражнения за мускулна група, правят се всички серии от едното упражнение, след това от другото и т.н. Чак тогава се минава към друга мускулна група.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Виж още