петък , 10 април 2020
На Вашето Внимание:
Начало » Звезди на 60-те и 70-те » Метода „сиквънс“
Метода „сиквънс“

Метода „сиквънс“

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Чували ли сте за този метод? Най-вероятно не.Автор и промоутър на този метод е Робърт Гайда или както всички го наричат Боб Гайда.В тази статия ще ви запозная с философията на поредното голямо име оставило диря в историята на бодибилдинга.

Този метод наподобява кръговите тренировки.Той отрича метода „флашинг“ поради факта,че води до прекалена умора.Необходимите при метода „Флашинг“ почивки между сериите той счита за пълна загуба на време.Той подрежда упражненията по такъв начин,че всяко упражнение да тренира колкото е възможно по-отдалечена мускулна група.Например рамене-корем,бицепс-прасци и т.н.Поредица от 4-6 упражнения съставят един подход.Цялата тренировка се състои от 3-6 подхода,които съдържат общо 12 до 36 упражнения в зависимост от степента на развитие на културистите.

По такъв начин в течение на всяка тренировка се тренира цялото тяло.Начинаещите изпълнявали по 24 серии,а самия Боб Гайда преди състезания е стигал до 360 серии.Най-напред се изпълняват всички серии в един подход,след това се повтарят още един или два пъти.Споменатото подреждане на упражненията позволява на трениращите след определено време,което е необходимо за приспособяване на организма,практически да отстранят почивките между сериите и свободно да преминават от упражнение към упражнение.

Боб Гайда препоръчва при съставянето на програма,след тежко упражнение да се слага по-леко.Постепенното намаляване на почивките до минимум дава възможност в течение на едно тренировъчно занимание с еднаква продължителност да се изпълнят двукратно по-голям брой серии, дори повече.Разбира се размера на тежестите трябва да бъде по малък,което води до относително по малък прираст на сила.Изразително обаче нараства силовата издръжливост и обща физическа годност.

Като физиолог Боб Гайда вижда предимството на своя метод не само в относително постоянния прираст на мускулните обеми,но преди всичко в преимуществата на постоянно повишената кръвна циркулация,за разлика от постепенното насищане с кръв на отделните мускулни групи.За живота е абсолютно необходимо да има химическо равновесие в състава на кръвта,което равновесие се нарушава при напрегнати тренировки от отделената млечна киселина и CO2.Разбира се организма разполага със средства за неутрализиране на киселинността и за възстановяване на равновесието.Именно увеличеното кръвообращение поддържа ефикасността на този механизъм.

Ето защо след тренировка по метода на Боб Гайда трениращият е по-малко уморен макар,че ако се пресметнат общо вдигнатите килограми може да се окаже,че е извършена много повече работа от други тренировъчни методи.Макар,че метода на Гайда е по-скоро изключение сред бодибилдинг средите,то той спокойно може да се препоръча на начинаещи културисти.Колкото и да е не популярен този метод Боб Гайда успява да изгради много мускулна маса и внушителни размери.През 1966г.успява да спечели титлата Мистър Америка.

Ето и размерите в най-добрите му дни:
ръст-175см
тегло-89кг
гръден кош-125см
талия-74см
ръце-46,5см
бедра-64,5см
прасци-45см

Никак не е зле нали?

Най-добрия метод за Сила и Мускулна Маса!

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

8 коментара

  1. Венцислав Петков

    Може ли да ми кажете примерни упражнения и серии повторения

    • Александър Георгиев

      Просто избираш по едно базово упражнение за всеки мускул и правиш по една сериия от всяко, след това втора серия от всяко и т.н.

  2. Точно това ме вълнува каква е разликата? Поздрави 🙂

  3. .“Сиквънс“ е кръгова тренировка с базови движения нали така? С този тип трениране Гайда е качвал мускули и сила? На какви повторения се работи? Определено интересна статия!!!

    • Александър Георгиев

      Правил е 10-ки, но като цяло има разлика от кръговата, въпреки,че може и така да се нарече 🙂

  4. Какъв е този метод „Флашинг“?

    • Александър Георгиев

      Това е, което всички правят в залата :)2-3 или дори 5-6 упражнения за мускулна група, правят се всички серии от едното упражнение, след това от другото и т.н. Чак тогава се минава към друга мускулна група.

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*